Abdullah Hammas, 1952 doğumlu bir sanatçıdır. Askeri sektörde çalışan babasıyla birlikte Krallık’taki birçok şehre taşınarak büyümüştür. Sanat yolculuğu çocukluktan itibaren başlamış ve babası Hammas bin Sultan Al-Asiri’nin ona renkler, çizim defterleri ve eskiz kitapları alarak yeteneğini teşvik etmesi ve takdir etmesiyle desteklenmiştir. İlk resmini ortaokulda yağlı boya kullanarak yapmış, resim askeri ortamı yansıtmış ve tüm resim kahverengi ile hakim olmuştur. Bu resim Tabuk’taki askeri üste sergilenmiştir. Riyad’daki Sanat Eğitimi Enstitüsü’nde okumuş ve akademik öğretmenlerle tanışmıştır. O dönemde eğitim müfredatları Sürrealizm, Kübizm ve Soyut gibi Rönesans akımlarıyla zengindi. 1973’te Sanat Eğitimi Enstitüsü’nden mezun olduktan sonra sanat kariyerine başlamıştır. Eserlerinde sembolik soyut okuldan etkilenmiş, eserleri kimlik, özgünlük, çağdaşlık kavramlarıyla ve folklor ve mirasla bağlantılı olarak güney bölgesinin topoğrafyası ve çevresinden etkilenmiştir. Eserlerinin karakteri, doğanın resmedici renkleri ve basit yaşam tarzına dayanmaktadır. Resimleri insanları, şehri, modayı ve köylerin ve kırsalın insanlarının basit yaşamını ifade etmektedir. Sonunda Cidde’de ana resim atölyesini ve Abha’da özel resim atölyesini kurarak yerleşmiştir. Cidde’deki Kültür ve Sanat Derneği’nde iki başkanlık da dahil olmak üzere birkaç üst düzey pozisyonda bulunmuştur. Ayrıca Güzel Sanatlar Sanatçıları Evi’nin Genel Yöneticisi olarak atanmış ve eski başkanı olmuştur. Ocak 2020’ye kadar Krallık içinde ve dışında 37 kişisel sergi açmış ve 30’dan fazla ortak sergiye katılmıştır. Birçok resmi bakanlıklarda, havaalanlarında, devlet dairelerinde ve uluslararası müzelerde, ayrıca birçok sarayda ve özel villalarda bulunmaktadır1.
Sanatçının en son sergisi “Riyad’a Dönüş” adını
taşıyan otuz dokuzuncu kişisel sergisidir ve bu sergi, sanatçının şehre olan
kalıcı bağını ve sanatsal evrimini olağanüstü bir şekilde sergilemiştir. Bu
sergi, Hammas’ın sanatsal mirasına ve bir zaman ve mekanın özünü yakalamada
sanatın derin etkisine bir övgü niteliğindedir ve onun Riyad’ın kültürel
manzarasında öne çıkan bir sanatçı olarak statüsünü yeniden teyit etmiştir2.
Kaynak:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder